Description

De gemeente Thal besloot in 2007 een jachthaven aan te leggen ter bevordering van het plaatselijke toerisme. Bij de planning is Metalu Holland vanaf het begin betrokken geweest bij het ontwerpen van de jachthaven. De keuze voor Metalu Holland drijvende steigers is gemaakt vanwege de goede referenties en hoogwaardige kwaliteit van de drijvende steigers. De start van de bouw van de jachthaven was in februari 2008. De drijvende steigers en alle toebehoren zijn met 20 vrachtwagens vervoerd. De aluminium steigers en volgeschuimde drijvers zijn afgeladen met de nieuwe bootkraan. De bouwers waren in staat om 70 meter steigerlengte per dag te monteren, te water te laten en aan elkaar te bevestigen. De duur van het project koste in totaal 6 weken. De verankering van de steigers in de jachthaven is gedeeltelijk aan ronde buispalen door middel van paalgeleidebeugels. De steigers langs de damwanden zijn door middel van H-profielen en klauwen met rollen bevestigd. De damwand die de jachthaven scheidt van het hoofdvaarwater is licht krommend. De drijvende steigers zijn in staat om de lichte kromming van de damwand te volgen. De Bodensee heeft een waterstand verschil van meer dan vier meter. Het drijvend systeem maakt het mogelijk om dit verschil op te vangen, mede door de lengte van de toegangsbruggen (10 meter lang). De lengte van de toegangsbruggen waren bepalen voor een soepele bereikbaarheid tot de steiger ongeacht de waterstand. Tussen de leuningen van de toegangsbruggen zijn elektronisch bediende toegangspoorten geplaatst, zodat alleen havengebruikers toegang hebben.

Project details

  • Project: Een nieuwe jachthaven voorzien van nieuwe stabiele drijvende steigers met 300 ligplaatsen
  • Grote van het project: 414 meter aan steigerlengte
  • Gebruikte producten: Aluminium frames en drijvers, vingerpieren, aluminium toegangsbrug, paalgeleidebeugels en tropisch hardhouten dek
Project skills
Ga terug naar het overzicht